وظایف و اختیارات

وظایف و اختیارات شورا در دو بخش مشترک و اختصاصی برای مؤسسه های آموزش عالی، پژوهشی و فناوری تنظیم شده است:

  • وظایف و اختیارات مشترک شورا در مؤسسه های آموزش عالی، پژوهشی و فناوری

1- هدایت و راهبری فعالیت های نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت و ارائه پیشنهادها به رئیس مؤسسه

2- بررسی و تصویب طرح¬های پیشنهادی مربوط به نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت مؤسسه

3- ارائه پیشنهادات لازم در زمینه فراهم آوردن منابع و امکانات مناسب برای انجام بهینه نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت به رئیس مؤسسه

4- تنظیم و تصویب دستورالعمل های داخلی مرتبط با اجرای نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت مؤسسه

  • وظایف و اختیارات اختصاصی شورا در مؤسسه های آموزش عالی

1- گزارش های نظارت و ارزیابی معاونت ها، دانشکده ها، واحدها و گروه های کاری مؤسسه و ارائه آن به بخش های مربوط به منظور تغییر، اصلاح و تدوین برنامه های بهبود کیفیت

2- بررسی و ارزیابی طرح¬ ها و سیاست های راهبردی، توسعه رشته ها، جذب هیئت علمی و نیروی انسانی، پذیرش و تعیین ظرفیت دانشجو، ایجاد و گسترش گروه های آموزشی و ارتقای سطح واحدهای مؤسسه برای طرح و تصویب نهایی در شورای مؤسسه (شورای دانشگاه)

  • وظایف و اختیارات مشترک شورا در مؤسسه پژوهشی و فناوری

1- بررسی و تصویب گزارش های نظارت و ارزیابی مؤسسه های پژوهشی و فناوری مؤسسه (از جمله پژوهشکده ها، مراکز رشد واحدهای فناوری، پارک های علم و فناوری، مراکز نوآوری، آزمایشگاه ها و کارگاه¬ های تخصصی، شتاب دهنده ¬ها، فن بازارها و سایر واحدهای تخصصی و گروه های کاری) و ارائه آن به بخش های مربوط به منظور تغییر، اصلاح و تدوین برنامه های بهبود کیفیت

2- بررسی و ارزیابی گزارش های فنی و اقتصادی طرح ها و پروژه ¬های پژوهشی و فناوری ارائه شده توسط متقاضیان حقیقی و حقوقی و ارائه نتایج به واحد ذی¬ربط

3- بررسی و ارزیابی عملکرد واحدهای فناوری و تأیید مراحل رشد آنها برای ارائه به واحد ذی¬ربط